Spring naar hoofd-inhoud

Glasdraad, stand van zaken

De aanleg van glasvezel door GlasDraad is in volle gang. Hieronder leest u de meest recente ontwikkelingen over de aanleg en aansluiting van het glasvezelnetwerk.

Woongoed Zeeuws-Vlaanderen gaf vorig jaar de opdracht aan Glasdraad om een deel van haar woningen te voorzien van een glasvezel aansluiting. Als bewoner hoeft u niet te betalen voor deze aansluiting. 

Hoek
In Hoek zijn de graafwerkzaamheden bijna afgerond. Dit betekent dat we nu kunnen overgaan tot de realisatie van de huisaansluitingen. Enkele weken voor de daadwerkelijke aansluiting, ontvangt u een brief of telefoontje van de aannemer om een afspraak te maken. Het is belangrijk om deze afspraak te plannen omdat alleen met deze afspraak de huisaansluiting kan worden aangelegd.

Philippine
In Philippine gaan de graafwerkzaamheden binnenkort van start. De aannemer graaft geulen langs de weg en legt speciale buizen voor de glasvezelkabels. Ook leggen zij de verbinding aan van de weg tot aan de gevel van uw woning. De daadwerkelijke huisaansluiting volgt op een later moment.

Woningschouw
Onze schouwers hebben inmiddels de woningen in West-Zeeuws-Vlaanderen geïnspecteerd en zullen nu hun werkzaamheden voortzetten naar het midden van Zeeuws-Vlaanderen, om vervolgens naar Oost-Zeeuws-Vlaanderen te gaan. Het schouwen houdt in dat er gekeken wordt hoe de glasvezelaansluiting het best bij uw woning kan worden aangelegd. Meestal is dit in de meterkast. Verder in de woning komen is daarom niet noodzakelijk. De medewerker maakt een foto van de voorzijde van de woning en ook van de meterkast of de locatie waar de glasvezel afgemonteerd gaat worden. Zo is bij de aanleg duidelijk waar de glasvezel binnen moet komen in de woning. De medewerker zal u vragen om uw e-mailadres. Zo kunnen zij het zogenaamde schouwrapport direct naar u mailen. Daarnaast kunnen zij contact met u opnemen voor de aanleg van de glasvezel in uw woning. Let op! Overige persoonlijke gegevens hoeft u niet te geven en deze medewerkers sluiten geen abonnementen af!

Wees alert!
Euronet, de aannemer van Glasdraad, komt voor de werkzaamheden bij u thuis om de situatie te bekijken. Deze medewerkers zijn te herkennen aan een oranje hesje of jas met daarop Euronet/Glasdraad. Ook hebben zij een identificatie pasje rond hun nek hangen met daarop de naam van Euronet, de naam van de medewerker en een pasfoto. Als de persoon die aanbelt zich niet kan legitimeren zoals hierboven staat beschreven, dan is het geen medewerker van Glasdraad/Euronet. Vertrouwt u het niet, vraag dan naar het eigen identiteitsbewijs zodat u de naam en de foto kunt vergelijken.

Niet thuis?
Bent u niet thuis? Dit is geen probleem. Is de medewerker bij u aan de deur geweest, dan vindt u een briefje in uw brievenbus met daarop de vraag een nieuwe afspraak te maken. U kunt dan zelf bepalen wanneer zij terugkomen.

Kader
Het is belangrijk dat (ingeleende) medewerkers van GlasDraad bij u in de woning kunnen kijken waar de aanleg van glasvezel moet komen. Vindt u een niet-thuis-kaart in de brievenbus maak dan altijd zelf even een afspraak. We rekenen op uw medewerking!

Planning en vragen
Voor een precieze planning kunt u terecht op www.glasdraad.nl/glasdraad-zeeuws-vlaanderen. Als u in de tussentijd vragen heeft, kunt u altijd contact opnemen via telefoonnummer 0115 - 51 00 00 of per e-mail via zeeuwsvlaanderen@glasdraad.nl.

Terug