Spring naar hoofd-inhoud
Naamloos document

Ik huur: administratieve zaken

/

Hoe werkt het met het toewijzen van een zorgwoning?

Bent u ingeschreven voor een appartement in een zorgcomplex bij een verzorgingstehuis dan blijft alles bij het oude. Deze appartementen verhuren we eerst in overleg met de zorgleveranciers. Vinden wij geen passende kandidaat dan plaatsen we de woning alsnog op de website en kunt u reageren met uw inlogcode.

Category: Ik zoek
Wat is passend toewijzen?

Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Klik voor meer informatie over passend toewijzen verder.

Category: Ik zoek
Hoe kan ik reageren op een woning?

U kunt reageren op een woning via MijnWoongoed. Hiervoor moet u zich eerst inschrijven. Dit kan ook via MijnWoongoed. Als de inschrijving door ons akkoord is bevonden dan kunt u gaan reageren op ons woningaanbod. Het woningaanbod vindt u terug via MijnWoongoed. Klik hier op 'Ons aanbod'. Om direct op uw inschrijving in te loggen, klikt u op 'Mijn gegevens'. Inloggegevens hiervoor heeft u tijdens de inschrijving zelf aangemaakt. U kunt een profiel maken met een voorkeur voor type woning en woonplaats. Komt er een passende woning vrij dan ontvangt u een tipbericht in uw mailbox. Hierop kunt u reageren. Nadat de termijn verlopen is, volgt door ons de definitieve toewijzing. Hierbij houden wij rekening met de inschrijftijd en passendheid van de woning.

Welk aanbod staat op de site?
Op de site vindt u de woningen die beschikbaar komen. Het aanbod is voor iedereen zichtbaar en kunt u vinden via MijnWoongoed onder 'Aanbod'. Hiervoor hoeft u nog niet in te loggen.

Welke informatie vind ik per woning?
Per woning vindt u informatie over de huurprijs, het energielabel, een plattegrond, foto's van de woning en per wanneer de woning beschikbaar is voor verhuur.

Hoe kan ik reageren?
Ziet u een voor u geschikte woning dan kunt u direct reageren via de website.

  • U selecteert de woning.
  • U logt in om te reageren.
  • U plaatst uw reactie. per woning staat vermeld tot welke datum u kunt reageren.
  • Na sluiting van de advertentie nemen wij contact op met de kandidaat-huurder.

Hoe weet ik of ik de woning mag huren?
Voor het toewijzen is de inschrijftijd bepalend. We toetsen of uw inkomen en gezinsgrootte en de eventuele toewijsvoorwaarden passend zijn voor de aangeboden woning. Ook controleren wij of u alle benodigde documenten heeft ingeleverd. Bent u de eerste kandidaat dan maken wij met u een afspraak voor bezichtiging van de woning.

U ontvangt een e-mailbericht als u niet geselecteerd bent. U kunt vervolgens reageren op een andere woning.

Category: Ik zoek
Wanneer kan ik urgentie krijgen?

Urgentie is uitsluitend mogelijk op:

  • Economische gronden: Iemand woont ver buiten Zeeuws-Vlaanderen en werkt in de regio;
  • Maatschappelijke gronden: Bijvoorbeeld echtscheiding met geweld/drugs-gebruik/alcoholverslaving. Hiervan moet u bewijzen overleggen, bijvoorbeeld een proces-verbaal van politie, of een verzoek van Maatschappelijk Werk;
  • Gezondheidsredenen: Bij gezondheidsredenen moet u een zorgplan van uw zorgleverancier toevoegen;
  • Herstructurering: Bij sloop van onze woningen krijgen huurders voorrang bij het toewijzen.
Category: Ik zoek
Hoe kom ik in aanmerking voor een woning?

Als een woning zoekt moet u ons woningaanbod op MijnWoongoed in de gaten houden. Ziet u een leuke woning dan kunt u reageren. Vervolgens bekijken wij u in aanmerking kunt komen voor deze woning. We kijken onder andere naar het ‘passend’ toewijzen en of u voldoet aan de toewijsvoorwaarden. Voor toewijzing moet u een verhuurdersverklaring overleggen.  Bij bijzondere situaties zoals huurschuld, overlast of overtreding van de Opiumwet bespreken wij vooraf of u in aanmerking komt voor een huurwoning onder bepaalde voorwaarden.

Category: Ik zoek
Hoe kom ik aan een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een Inkomensverklaring Belastingdienst kunt u opvragen bij de belastingdienst.

Category: Ik zoek
Welke documenten heb ik nodig voor een inschrijving?

Voor een inschrijving heeft u de volgende documenten nodig:

  • een geldig legitimatiebewijs van aanvrager en partner;
  • recente inkomensgegevens. Hiervoor moet u een inkomensverklaring van de Belastingdienst (voorheen IB-60 formulier) inleveren. Deze kunt u opvragen bij de belastingtelefoon (tel. 0800-0543) of u levert een definitief aanslagbiljet Inkomstenbelasting van voorgaand jaar en één recente loonstrook in. Krijgt u per week betaalt dan vier opeenvolgende weekstaten;
  • verhuurdersverklaring van de laatste verhuurder of eventueel een hypotheekverklaring.
Category: Ik zoek
Waarom heb ik een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig?

U heeft een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig omdat wij u inkomen moeten weten om ‘passend’ te kunnen toewijzen.

Category: Ik zoek
Wat is een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een inkomensverklaring is een document dat de Belastingdienst verstrekt en dat gegevens bevat met betrekking tot het inkomen in een bepaald belastingjaar. Een inkomensverklaring heeft u nodig bij de toewijzing van een sociale huurwoning.

Category: Ik zoek

Ik zoek

/

Hoe werkt het met het toewijzen van een zorgwoning?

Bent u ingeschreven voor een appartement in een zorgcomplex bij een verzorgingstehuis dan blijft alles bij het oude. Deze appartementen verhuren we eerst in overleg met de zorgleveranciers. Vinden wij geen passende kandidaat dan plaatsen we de woning alsnog op de website en kunt u reageren met uw inlogcode.

Category: Ik zoek
Wat is passend toewijzen?

Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Klik voor meer informatie over passend toewijzen verder.

Category: Ik zoek
Hoe kan ik reageren op een woning?

U kunt reageren op een woning via MijnWoongoed. Hiervoor moet u zich eerst inschrijven. Dit kan ook via MijnWoongoed. Als de inschrijving door ons akkoord is bevonden dan kunt u gaan reageren op ons woningaanbod. Het woningaanbod vindt u terug via MijnWoongoed. Klik hier op 'Ons aanbod'. Om direct op uw inschrijving in te loggen, klikt u op 'Mijn gegevens'. Inloggegevens hiervoor heeft u tijdens de inschrijving zelf aangemaakt. U kunt een profiel maken met een voorkeur voor type woning en woonplaats. Komt er een passende woning vrij dan ontvangt u een tipbericht in uw mailbox. Hierop kunt u reageren. Nadat de termijn verlopen is, volgt door ons de definitieve toewijzing. Hierbij houden wij rekening met de inschrijftijd en passendheid van de woning.

Welk aanbod staat op de site?
Op de site vindt u de woningen die beschikbaar komen. Het aanbod is voor iedereen zichtbaar en kunt u vinden via MijnWoongoed onder 'Aanbod'. Hiervoor hoeft u nog niet in te loggen.

Welke informatie vind ik per woning?
Per woning vindt u informatie over de huurprijs, het energielabel, een plattegrond, foto's van de woning en per wanneer de woning beschikbaar is voor verhuur.

Hoe kan ik reageren?
Ziet u een voor u geschikte woning dan kunt u direct reageren via de website.

  • U selecteert de woning.
  • U logt in om te reageren.
  • U plaatst uw reactie. per woning staat vermeld tot welke datum u kunt reageren.
  • Na sluiting van de advertentie nemen wij contact op met de kandidaat-huurder.

Hoe weet ik of ik de woning mag huren?
Voor het toewijzen is de inschrijftijd bepalend. We toetsen of uw inkomen en gezinsgrootte en de eventuele toewijsvoorwaarden passend zijn voor de aangeboden woning. Ook controleren wij of u alle benodigde documenten heeft ingeleverd. Bent u de eerste kandidaat dan maken wij met u een afspraak voor bezichtiging van de woning.

U ontvangt een e-mailbericht als u niet geselecteerd bent. U kunt vervolgens reageren op een andere woning.

Category: Ik zoek
Wanneer kan ik urgentie krijgen?

Urgentie is uitsluitend mogelijk op:

  • Economische gronden: Iemand woont ver buiten Zeeuws-Vlaanderen en werkt in de regio;
  • Maatschappelijke gronden: Bijvoorbeeld echtscheiding met geweld/drugs-gebruik/alcoholverslaving. Hiervan moet u bewijzen overleggen, bijvoorbeeld een proces-verbaal van politie, of een verzoek van Maatschappelijk Werk;
  • Gezondheidsredenen: Bij gezondheidsredenen moet u een zorgplan van uw zorgleverancier toevoegen;
  • Herstructurering: Bij sloop van onze woningen krijgen huurders voorrang bij het toewijzen.
Category: Ik zoek
Hoe kom ik in aanmerking voor een woning?

Als een woning zoekt moet u ons woningaanbod op MijnWoongoed in de gaten houden. Ziet u een leuke woning dan kunt u reageren. Vervolgens bekijken wij u in aanmerking kunt komen voor deze woning. We kijken onder andere naar het ‘passend’ toewijzen en of u voldoet aan de toewijsvoorwaarden. Voor toewijzing moet u een verhuurdersverklaring overleggen.  Bij bijzondere situaties zoals huurschuld, overlast of overtreding van de Opiumwet bespreken wij vooraf of u in aanmerking komt voor een huurwoning onder bepaalde voorwaarden.

Category: Ik zoek
Hoe kom ik aan een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een Inkomensverklaring Belastingdienst kunt u opvragen bij de belastingdienst.

Category: Ik zoek
Welke documenten heb ik nodig voor een inschrijving?

Voor een inschrijving heeft u de volgende documenten nodig:

  • een geldig legitimatiebewijs van aanvrager en partner;
  • recente inkomensgegevens. Hiervoor moet u een inkomensverklaring van de Belastingdienst (voorheen IB-60 formulier) inleveren. Deze kunt u opvragen bij de belastingtelefoon (tel. 0800-0543) of u levert een definitief aanslagbiljet Inkomstenbelasting van voorgaand jaar en één recente loonstrook in. Krijgt u per week betaalt dan vier opeenvolgende weekstaten;
  • verhuurdersverklaring van de laatste verhuurder of eventueel een hypotheekverklaring.
Category: Ik zoek
Waarom heb ik een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig?

U heeft een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig omdat wij u inkomen moeten weten om ‘passend’ te kunnen toewijzen.

Category: Ik zoek
Wat is een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een inkomensverklaring is een document dat de Belastingdienst verstrekt en dat gegevens bevat met betrekking tot het inkomen in een bepaald belastingjaar. Een inkomensverklaring heeft u nodig bij de toewijzing van een sociale huurwoning.

Category: Ik zoek

Ik huur: vragen over onderhoud

/

Hoe werkt het met het toewijzen van een zorgwoning?

Bent u ingeschreven voor een appartement in een zorgcomplex bij een verzorgingstehuis dan blijft alles bij het oude. Deze appartementen verhuren we eerst in overleg met de zorgleveranciers. Vinden wij geen passende kandidaat dan plaatsen we de woning alsnog op de website en kunt u reageren met uw inlogcode.

Category: Ik zoek
Wat is passend toewijzen?

Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Klik voor meer informatie over passend toewijzen verder.

Category: Ik zoek
Hoe kan ik reageren op een woning?

U kunt reageren op een woning via MijnWoongoed. Hiervoor moet u zich eerst inschrijven. Dit kan ook via MijnWoongoed. Als de inschrijving door ons akkoord is bevonden dan kunt u gaan reageren op ons woningaanbod. Het woningaanbod vindt u terug via MijnWoongoed. Klik hier op 'Ons aanbod'. Om direct op uw inschrijving in te loggen, klikt u op 'Mijn gegevens'. Inloggegevens hiervoor heeft u tijdens de inschrijving zelf aangemaakt. U kunt een profiel maken met een voorkeur voor type woning en woonplaats. Komt er een passende woning vrij dan ontvangt u een tipbericht in uw mailbox. Hierop kunt u reageren. Nadat de termijn verlopen is, volgt door ons de definitieve toewijzing. Hierbij houden wij rekening met de inschrijftijd en passendheid van de woning.

Welk aanbod staat op de site?
Op de site vindt u de woningen die beschikbaar komen. Het aanbod is voor iedereen zichtbaar en kunt u vinden via MijnWoongoed onder 'Aanbod'. Hiervoor hoeft u nog niet in te loggen.

Welke informatie vind ik per woning?
Per woning vindt u informatie over de huurprijs, het energielabel, een plattegrond, foto's van de woning en per wanneer de woning beschikbaar is voor verhuur.

Hoe kan ik reageren?
Ziet u een voor u geschikte woning dan kunt u direct reageren via de website.

  • U selecteert de woning.
  • U logt in om te reageren.
  • U plaatst uw reactie. per woning staat vermeld tot welke datum u kunt reageren.
  • Na sluiting van de advertentie nemen wij contact op met de kandidaat-huurder.

Hoe weet ik of ik de woning mag huren?
Voor het toewijzen is de inschrijftijd bepalend. We toetsen of uw inkomen en gezinsgrootte en de eventuele toewijsvoorwaarden passend zijn voor de aangeboden woning. Ook controleren wij of u alle benodigde documenten heeft ingeleverd. Bent u de eerste kandidaat dan maken wij met u een afspraak voor bezichtiging van de woning.

U ontvangt een e-mailbericht als u niet geselecteerd bent. U kunt vervolgens reageren op een andere woning.

Category: Ik zoek
Wanneer kan ik urgentie krijgen?

Urgentie is uitsluitend mogelijk op:

  • Economische gronden: Iemand woont ver buiten Zeeuws-Vlaanderen en werkt in de regio;
  • Maatschappelijke gronden: Bijvoorbeeld echtscheiding met geweld/drugs-gebruik/alcoholverslaving. Hiervan moet u bewijzen overleggen, bijvoorbeeld een proces-verbaal van politie, of een verzoek van Maatschappelijk Werk;
  • Gezondheidsredenen: Bij gezondheidsredenen moet u een zorgplan van uw zorgleverancier toevoegen;
  • Herstructurering: Bij sloop van onze woningen krijgen huurders voorrang bij het toewijzen.
Category: Ik zoek
Hoe kom ik in aanmerking voor een woning?

Als een woning zoekt moet u ons woningaanbod op MijnWoongoed in de gaten houden. Ziet u een leuke woning dan kunt u reageren. Vervolgens bekijken wij u in aanmerking kunt komen voor deze woning. We kijken onder andere naar het ‘passend’ toewijzen en of u voldoet aan de toewijsvoorwaarden. Voor toewijzing moet u een verhuurdersverklaring overleggen.  Bij bijzondere situaties zoals huurschuld, overlast of overtreding van de Opiumwet bespreken wij vooraf of u in aanmerking komt voor een huurwoning onder bepaalde voorwaarden.

Category: Ik zoek
Hoe kom ik aan een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een Inkomensverklaring Belastingdienst kunt u opvragen bij de belastingdienst.

Category: Ik zoek
Welke documenten heb ik nodig voor een inschrijving?

Voor een inschrijving heeft u de volgende documenten nodig:

  • een geldig legitimatiebewijs van aanvrager en partner;
  • recente inkomensgegevens. Hiervoor moet u een inkomensverklaring van de Belastingdienst (voorheen IB-60 formulier) inleveren. Deze kunt u opvragen bij de belastingtelefoon (tel. 0800-0543) of u levert een definitief aanslagbiljet Inkomstenbelasting van voorgaand jaar en één recente loonstrook in. Krijgt u per week betaalt dan vier opeenvolgende weekstaten;
  • verhuurdersverklaring van de laatste verhuurder of eventueel een hypotheekverklaring.
Category: Ik zoek
Waarom heb ik een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig?

U heeft een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig omdat wij u inkomen moeten weten om ‘passend’ te kunnen toewijzen.

Category: Ik zoek
Wat is een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een inkomensverklaring is een document dat de Belastingdienst verstrekt en dat gegevens bevat met betrekking tot het inkomen in een bepaald belastingjaar. Een inkomensverklaring heeft u nodig bij de toewijzing van een sociale huurwoning.

Category: Ik zoek

MijnWoongoed

/

Hoe werkt het met het toewijzen van een zorgwoning?

Bent u ingeschreven voor een appartement in een zorgcomplex bij een verzorgingstehuis dan blijft alles bij het oude. Deze appartementen verhuren we eerst in overleg met de zorgleveranciers. Vinden wij geen passende kandidaat dan plaatsen we de woning alsnog op de website en kunt u reageren met uw inlogcode.

Category: Ik zoek
Wat is passend toewijzen?

Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Klik voor meer informatie over passend toewijzen verder.

Category: Ik zoek
Hoe kan ik reageren op een woning?

U kunt reageren op een woning via MijnWoongoed. Hiervoor moet u zich eerst inschrijven. Dit kan ook via MijnWoongoed. Als de inschrijving door ons akkoord is bevonden dan kunt u gaan reageren op ons woningaanbod. Het woningaanbod vindt u terug via MijnWoongoed. Klik hier op 'Ons aanbod'. Om direct op uw inschrijving in te loggen, klikt u op 'Mijn gegevens'. Inloggegevens hiervoor heeft u tijdens de inschrijving zelf aangemaakt. U kunt een profiel maken met een voorkeur voor type woning en woonplaats. Komt er een passende woning vrij dan ontvangt u een tipbericht in uw mailbox. Hierop kunt u reageren. Nadat de termijn verlopen is, volgt door ons de definitieve toewijzing. Hierbij houden wij rekening met de inschrijftijd en passendheid van de woning.

Welk aanbod staat op de site?
Op de site vindt u de woningen die beschikbaar komen. Het aanbod is voor iedereen zichtbaar en kunt u vinden via MijnWoongoed onder 'Aanbod'. Hiervoor hoeft u nog niet in te loggen.

Welke informatie vind ik per woning?
Per woning vindt u informatie over de huurprijs, het energielabel, een plattegrond, foto's van de woning en per wanneer de woning beschikbaar is voor verhuur.

Hoe kan ik reageren?
Ziet u een voor u geschikte woning dan kunt u direct reageren via de website.

  • U selecteert de woning.
  • U logt in om te reageren.
  • U plaatst uw reactie. per woning staat vermeld tot welke datum u kunt reageren.
  • Na sluiting van de advertentie nemen wij contact op met de kandidaat-huurder.

Hoe weet ik of ik de woning mag huren?
Voor het toewijzen is de inschrijftijd bepalend. We toetsen of uw inkomen en gezinsgrootte en de eventuele toewijsvoorwaarden passend zijn voor de aangeboden woning. Ook controleren wij of u alle benodigde documenten heeft ingeleverd. Bent u de eerste kandidaat dan maken wij met u een afspraak voor bezichtiging van de woning.

U ontvangt een e-mailbericht als u niet geselecteerd bent. U kunt vervolgens reageren op een andere woning.

Category: Ik zoek
Wanneer kan ik urgentie krijgen?

Urgentie is uitsluitend mogelijk op:

  • Economische gronden: Iemand woont ver buiten Zeeuws-Vlaanderen en werkt in de regio;
  • Maatschappelijke gronden: Bijvoorbeeld echtscheiding met geweld/drugs-gebruik/alcoholverslaving. Hiervan moet u bewijzen overleggen, bijvoorbeeld een proces-verbaal van politie, of een verzoek van Maatschappelijk Werk;
  • Gezondheidsredenen: Bij gezondheidsredenen moet u een zorgplan van uw zorgleverancier toevoegen;
  • Herstructurering: Bij sloop van onze woningen krijgen huurders voorrang bij het toewijzen.
Category: Ik zoek
Hoe kom ik in aanmerking voor een woning?

Als een woning zoekt moet u ons woningaanbod op MijnWoongoed in de gaten houden. Ziet u een leuke woning dan kunt u reageren. Vervolgens bekijken wij u in aanmerking kunt komen voor deze woning. We kijken onder andere naar het ‘passend’ toewijzen en of u voldoet aan de toewijsvoorwaarden. Voor toewijzing moet u een verhuurdersverklaring overleggen.  Bij bijzondere situaties zoals huurschuld, overlast of overtreding van de Opiumwet bespreken wij vooraf of u in aanmerking komt voor een huurwoning onder bepaalde voorwaarden.

Category: Ik zoek
Hoe kom ik aan een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een Inkomensverklaring Belastingdienst kunt u opvragen bij de belastingdienst.

Category: Ik zoek
Welke documenten heb ik nodig voor een inschrijving?

Voor een inschrijving heeft u de volgende documenten nodig:

  • een geldig legitimatiebewijs van aanvrager en partner;
  • recente inkomensgegevens. Hiervoor moet u een inkomensverklaring van de Belastingdienst (voorheen IB-60 formulier) inleveren. Deze kunt u opvragen bij de belastingtelefoon (tel. 0800-0543) of u levert een definitief aanslagbiljet Inkomstenbelasting van voorgaand jaar en één recente loonstrook in. Krijgt u per week betaalt dan vier opeenvolgende weekstaten;
  • verhuurdersverklaring van de laatste verhuurder of eventueel een hypotheekverklaring.
Category: Ik zoek
Waarom heb ik een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig?

U heeft een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig omdat wij u inkomen moeten weten om ‘passend’ te kunnen toewijzen.

Category: Ik zoek
Wat is een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een inkomensverklaring is een document dat de Belastingdienst verstrekt en dat gegevens bevat met betrekking tot het inkomen in een bepaald belastingjaar. Een inkomensverklaring heeft u nodig bij de toewijzing van een sociale huurwoning.

Category: Ik zoek

Algemeen

/

Hoe werkt het met het toewijzen van een zorgwoning?

Bent u ingeschreven voor een appartement in een zorgcomplex bij een verzorgingstehuis dan blijft alles bij het oude. Deze appartementen verhuren we eerst in overleg met de zorgleveranciers. Vinden wij geen passende kandidaat dan plaatsen we de woning alsnog op de website en kunt u reageren met uw inlogcode.

Category: Ik zoek
Wat is passend toewijzen?

Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Met het passend toewijzen wil de overheid ervoor zorgen dat mensen met de laagste inkomens niet een voor hen te dure woning kunnen huren. Maar ook dat huurders met een hoger inkomen niet een woning kunnen huren met een te lage huurprijs. Huishoudens krijgen door deze regeling een woning met een huur die aansluit bij hun inkomen. Klik voor meer informatie over passend toewijzen verder.

Category: Ik zoek
Hoe kan ik reageren op een woning?

U kunt reageren op een woning via MijnWoongoed. Hiervoor moet u zich eerst inschrijven. Dit kan ook via MijnWoongoed. Als de inschrijving door ons akkoord is bevonden dan kunt u gaan reageren op ons woningaanbod. Het woningaanbod vindt u terug via MijnWoongoed. Klik hier op 'Ons aanbod'. Om direct op uw inschrijving in te loggen, klikt u op 'Mijn gegevens'. Inloggegevens hiervoor heeft u tijdens de inschrijving zelf aangemaakt. U kunt een profiel maken met een voorkeur voor type woning en woonplaats. Komt er een passende woning vrij dan ontvangt u een tipbericht in uw mailbox. Hierop kunt u reageren. Nadat de termijn verlopen is, volgt door ons de definitieve toewijzing. Hierbij houden wij rekening met de inschrijftijd en passendheid van de woning.

Welk aanbod staat op de site?
Op de site vindt u de woningen die beschikbaar komen. Het aanbod is voor iedereen zichtbaar en kunt u vinden via MijnWoongoed onder 'Aanbod'. Hiervoor hoeft u nog niet in te loggen.

Welke informatie vind ik per woning?
Per woning vindt u informatie over de huurprijs, het energielabel, een plattegrond, foto's van de woning en per wanneer de woning beschikbaar is voor verhuur.

Hoe kan ik reageren?
Ziet u een voor u geschikte woning dan kunt u direct reageren via de website.

  • U selecteert de woning.
  • U logt in om te reageren.
  • U plaatst uw reactie. per woning staat vermeld tot welke datum u kunt reageren.
  • Na sluiting van de advertentie nemen wij contact op met de kandidaat-huurder.

Hoe weet ik of ik de woning mag huren?
Voor het toewijzen is de inschrijftijd bepalend. We toetsen of uw inkomen en gezinsgrootte en de eventuele toewijsvoorwaarden passend zijn voor de aangeboden woning. Ook controleren wij of u alle benodigde documenten heeft ingeleverd. Bent u de eerste kandidaat dan maken wij met u een afspraak voor bezichtiging van de woning.

U ontvangt een e-mailbericht als u niet geselecteerd bent. U kunt vervolgens reageren op een andere woning.

Category: Ik zoek
Wanneer kan ik urgentie krijgen?

Urgentie is uitsluitend mogelijk op:

  • Economische gronden: Iemand woont ver buiten Zeeuws-Vlaanderen en werkt in de regio;
  • Maatschappelijke gronden: Bijvoorbeeld echtscheiding met geweld/drugs-gebruik/alcoholverslaving. Hiervan moet u bewijzen overleggen, bijvoorbeeld een proces-verbaal van politie, of een verzoek van Maatschappelijk Werk;
  • Gezondheidsredenen: Bij gezondheidsredenen moet u een zorgplan van uw zorgleverancier toevoegen;
  • Herstructurering: Bij sloop van onze woningen krijgen huurders voorrang bij het toewijzen.
Category: Ik zoek
Hoe kom ik in aanmerking voor een woning?

Als een woning zoekt moet u ons woningaanbod op MijnWoongoed in de gaten houden. Ziet u een leuke woning dan kunt u reageren. Vervolgens bekijken wij u in aanmerking kunt komen voor deze woning. We kijken onder andere naar het ‘passend’ toewijzen en of u voldoet aan de toewijsvoorwaarden. Voor toewijzing moet u een verhuurdersverklaring overleggen.  Bij bijzondere situaties zoals huurschuld, overlast of overtreding van de Opiumwet bespreken wij vooraf of u in aanmerking komt voor een huurwoning onder bepaalde voorwaarden.

Category: Ik zoek
Hoe kom ik aan een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een Inkomensverklaring Belastingdienst kunt u opvragen bij de belastingdienst.

Category: Ik zoek
Welke documenten heb ik nodig voor een inschrijving?

Voor een inschrijving heeft u de volgende documenten nodig:

  • een geldig legitimatiebewijs van aanvrager en partner;
  • recente inkomensgegevens. Hiervoor moet u een inkomensverklaring van de Belastingdienst (voorheen IB-60 formulier) inleveren. Deze kunt u opvragen bij de belastingtelefoon (tel. 0800-0543) of u levert een definitief aanslagbiljet Inkomstenbelasting van voorgaand jaar en één recente loonstrook in. Krijgt u per week betaalt dan vier opeenvolgende weekstaten;
  • verhuurdersverklaring van de laatste verhuurder of eventueel een hypotheekverklaring.
Category: Ik zoek
Waarom heb ik een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig?

U heeft een Inkomensverklaring Belastingdienst nodig omdat wij u inkomen moeten weten om ‘passend’ te kunnen toewijzen.

Category: Ik zoek
Wat is een Inkomensverklaring Belastingdienst?

Een inkomensverklaring is een document dat de Belastingdienst verstrekt en dat gegevens bevat met betrekking tot het inkomen in een bepaald belastingjaar. Een inkomensverklaring heeft u nodig bij de toewijzing van een sociale huurwoning.

Category: Ik zoek