Spring naar hoofd-inhoud

Reparatieverzoek

In elke woning gaat wel eens iets kapot en is er een reparatie nodig. Hieronder leest u alles over het melden van reparatieverzoeken en de afhandeling hiervan.

Hoe meld ik een reparatieverzoek?
Reparatieverzoeken kunt u 24 uur per dag melden via MijnWoongoed. Nadat u heeft ingelogd, is het verzoek via het klantenportaal heel eenvoudig te melden via een keuzemenu. Vervolgens kunt u zelf een afspraak plannen. U kunt reparatieverzoeken ook telefonisch melden op maandag tot en met vrijdag tussen 8.30 uur en 14.30 uur. 

Kleine reparatieverzoeken

De servicemonteurs voeren de kleinere reparaties uit. Bij melding van een reparatieverzoek plant u zelf een afspraak of bij telefonische melding maken wij zo snel mogelijk een afspraak. Deze afspraken worden ingepland in een dagdeel. Dus ’s morgens of ’s middags. Als u niet thuis bent, laat de servicemonteur een briefje achter, zodat u telefonisch kunt reageren. Het komt ook voor dat wij werk uitbesteden aan derden. In dat geval benaderen zij u telefonisch voor het maken van een afspraak.

Grote reparatieverzoeken
Als het grotere of specifieke reparaties betreft komt de opzichter eerst bij u langs. Er wordt in dat geval binnen vier dagen een afspraak voor deze inspectie gemaakt. Voor de herstelwerkzaamheden neemt de werkvoorbereiding telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak. Als wij het werk uitbesteden aan derden benaderen zij u zelf voor het maken van een afspraak.

Spoedeisende reparatieverzoeken buiten kantooruren
Als u buiten kantooruren ons algemeen telefoonnummer 0115-636000 belt, schakelt de centrale u rechtstreeks door naar de Service Meldkamer. Met de Service Meldkamer hebben we duidelijke afspraken gemaakt zodat spoedeisende reparatieverzoeken ook buiten kantoortijd zo snel mogelijk in behandeling worden genomen. Reparatieverzoeken met spoed moeten direct of toch in ieder geval op dezelfde dag opgelost worden.

De volgende situaties beschouwen wij onder andere als spoedeisend:

  • ernstige lekkages aan gasleidingen;
  • ernstige lekkages aan waterleidingen;
  • storingen aan liften;
  • ernstige daklekkages;
  • de algemene toegangsdeur gaat niet open;
  • ernstige storingen aan het lichtnet in woningen en algemene ruimten;
  • open woning als gevolg van inbraakschade;
  • sociale spoedgevallen;
  • glasbreuk waarbij bewoners of omwonenden gevaar lopen;
  • buitensluiting (eigen rekening).